Εκτύπωση

 

Αήθης επίθεση Πολάκη

κατά Μητροπολίτου Κηφισίας Κυρίλλου και της ελευθερίας της έκφρασης

Seb Kifisias Kyrillos

Σεβ. Μητροπολίτης Κηφισίας κ. Κύριλλος

Αήθης και χοντροειδής επίθεση του υπουργού Υγείας κ. Πολάκη κατά του Μητροπολίτου Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού κ. Κυρίλλου, μετά από την άσκηση κριτικής του Μητροπολίτου προς τις θέσεις του εκλιπόντος αστροφυσικού Στήβεν Χόκινγκ περί ανυπαρξίας του Θεού.

Ο κ. Πολάκης, ως μη όφειλε, με ανάρτησή του στο facebook, καταφέρθηκε κατά του Σεβ. Μητροπολίτη κ. Κυρίλλου, κατηγορώντας τον για «σκοταδισμό» και κάνοντας λόγο για «ντόπιο ταλιμπάν», εκμεταλλευόμενος το βήμα και την επιρροή του κυβερνητικού αξιώματός του, για να προπαγανδίσει υπέρ των προσωπικών του θέσεων και κομματικών του αγκυλώσεων. Ο κ. Πολάκης, προφανώς λόγω της μέθης που προκαλεί ως γνωστόν η εξουσία, ξεχνά ότι κανείς δεν είναι υπεράνω κριτικής και ότι η ελευθερία της έκφρασης αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα για όλους που τυγχάνει συνταγματικώς κατοχυρωμένο και ότι οφείλει και εκείνος να το σέβεται. Σκοταδισμός δεν είναι η κριτική, αλλά η χρήση της επιρροής της εξουσίας για την παρεμπόδιση της ελευθερίας της έκφρασης. Και αυτό ο κ. Πολάκης σαφώς το προσπαθεί προσθέτοντας στις δηλώσεις του στο facebook:

«ΥΓ: Δεν είδα κανέναν της "αριστείας" να διαμαρτύρεται για προσβολή της επιστήμης και του ορθού λόγου, ούτε κάποια από τις γνωστές γραφίδες των νεοφιλελεύθερων σάιτ να εξαπολύουν μύδρους εναντίον του – ντόπιου – ταλιμπάν..... Γιατί άραγε????»

Τί άλλο αποτελούν τα λόγια αυτά από μια ξεκάθαρη -χωρίς αιδώ- κλήση στράτευσης των γραφίδων να εκφραστούν κατά του Μητροπολίτου “εξαπολύοντας μύδρους εναντίον του”; Δεν είναι αυτή μια ευθεία προσβολή και δυσφήμιση της “ανεξαρτησίας” των Μ.Μ.Ε.; Δεν είναι αήθης ο χαρακτηρισμός του Σεβ. Μητροπολίτου ως δήθεν προσβάλλοντος την επιστήμη και τον ορθό λόγο και όχι τις προσωπικές θέσεις ενός -διακεκριμένου μεν, αλλά οπωσδήποτε όχι αλάνθαστου- επιστήμονα;

Εν τω μεταξύ, στην επίθεση κατά του Μητροπολίτου Κηφισίας παρενέβη και ο γνωστός για τις αντιχριστιανικές του δράσεις ευρωβουλευτής κ. Παπαδημούλης (υπενθυμίζουμε ότι είχε δηλώσει ότι θα πήγαινε μάρτυρας υπεράσπισης υπέρ του 27χρονου που εξύβριζε τον Άγιο Παΐσιο) ο οποίος και αυτός επανέλαβε τα ίδια ακριβώς, περί σκοταδισμού, ταλιμπαν κλπ. και κατηγόρησε τον Μητροπολίτη ευθέως ότι δεν σέβεται την ανεξιθρησκεία, παραβλέποντας βεβαίως ο κ. Παπαδημούλης ότι η ίδια η παρέμβασή του αποτελεί ξεκάθαρη προσβολή της ανεξιθρησκείας, μιας και υπερασπίζει μεν την αθεΐα, αλλά δεν θέλει να επιτρέψει στους Χριστιανούς να υπερασπίζονται την πίστη τους. Αυτά είναι τα παιχνίδια των πολιτικάντηδων, που επικαλούνται δικαιώματα και υποχρεώσεις όταν και μόνο όταν τους συμφέρει ενώ οι ίδιοι πρακτικά δεν σέβονται τίποτα...

Να μην ξεχνά ο κ. Πολάκης και οι υπόλοιποι του φαύλου πολιτικού συστήματος, ότι σκοταδισμός είναι πρωτίστως ο μη σεβασμός της βούλησης του κυρίαρχου Λαού όταν η κυβέρνηση που υπηρετούν, ως μη όφειλε, αθέτησε τα αποτελέσματα του τελευταίου δημοψηφίσματος και όταν κατασυκοφάντησε και παρέβλεψε τις 2 μεγαλειώδεις λαοσυνάξεις εκατομμυρίων Ελλήνων που διετράνωσαν τη λαϊκή αντίθεση στην παραχώρηση του ονόματος της Μακεδονίας και οποιουδήποτε παραγώγου του στην ονομασία του κράτους των Σκοπίων.

Να μην ξεχνά ο κ. Πολάκης και οι υπόλοιποι του φαύλου πολιτικού συστήματος, ότι οι πραγματικοί ταλιμπάν έχουν όπλα και τρομοκρατούν με σφαίρες, ενώ οι Χριστιανοί έχουμε ως όπλο μας την Αλήθεια και το Χριστιανικό Ήθος και δεν πειράζουμε κανέναν, ασχέτως αν άλλοι (γιατί άραγε;) δαιμονίζονται κυριολεκτικά κατά της Εκκλησίας.

Να προσέχουν όμως οι εκπρόσωποι του φαύλου πολιτικού συστήματος όλων των αποχρώσεων που οδήγησε τη χώρα στην παρούσα τραγική κατάσταση παρακμής, μήπως φτάσουν τον λαό σε τέτοια κατάσταση απελπισίας που κάποιοι εξ αυτού ξεφύγουν και γίνουν πραγματικοί ταλιμπάν, κάτι που απευχόμαστε όλοι, αλλά κανείς δεν διορθώνει τα κακώς κείμενα για να αποφευχθεί μια τέτοια εξέλιξη...

 

Μερικά δεδομένα για τον καλοπροαίρετο άνθρωπο:

- Ο εκλιπών αστροφυσικός Στήβεν Χόκινγκ όταν διετύπωνε απόψεις περί ανυπαρξίας Θεού, εξέφραζε προσωπικές του θέσεις, δηλαδή την προσωπική του πίστη και όχι τις επιστημονικές του γνώσεις. Διότι ούτε υπάρχει ούτε μπορεί να υπάρξει επιστημονική απόδειξη περί ανυπαρξίας του Θεού.

- Η επιστήμη δεν έχει ως αντικείμενο την μελέτη του Θεού, αλλά τη μελέτη του κόσμου, της υλικής δημιουργίας, του υλικού σύμπαντος. Δεν μπορεί κανείς να επικαλεστεί την επιστήμη και τα πορίσματά της και μόνο αυτά για να τεκμηριώσει θεωρητικά την πίστη του στην ύπαρξη ή την ανυπαρξία του Θεού.

- Η επιστήμη, ακόμα και για την γνώση του υλικού σύμπαντος, προσφέρει στοιχεία και πορίσματα με κάποια σχετικότητα και αβεβαιότητα και γι’ αυτό και οι διάφορες θέσεις συνήθως ονομάζονται (και είναι) “θεωρίες” και όχι “πραγματικότητες” και συχνά καταρρίπτονται ή βελτιώνονται ή αλλάζουν, μέσα στα πλαίσια της επιστημονικής προόδου.

- Όταν εμφανίζεται το φαινόμενο της θεοποίησης των εκάστοτε πορισμάτων της επιστήμης ή των θέσεων κάποιων επιστημόνων, με συνέπεια να μη γίνεται αποδεκτή οποιαδήποτε κριτική τους, αυτό αποτελεί επιστημονικό λάθος και η ιστορική πραγματικότης έχει αποδείξει ότι αποτελεί τροχοπέδη και για την ανάπτυξη και την πρόοδο της ίδιας της επιστήμης.

- Ο αφορισμός, που τόσο λοιδορείται, δεν αποτελεί ούτε νομική ούτε ποινική καταδίκη ούτε μια κάποια διαπόμπευση ενός προσώπου, αλλά αποτελεί ένα τρόπο διασαφήσεως και οριοθετήσεως της χριστιανικής πίστης και διαχωρισμού της από το -κατά την θεώρηση της Εκκλησίας- ψεύδος ή σφάλμα. Αυτή η διαδικασία απευθύνεται και αφορά μόνο στα μέλη της Εκκλησίας και δεν αφορά ούτε την Πολιτεία ούτε τους κυβερνητικούς αξιωματούχους ούτε τα κόμματα ούτε οποιονδήποτε άλλον εξωεκκλησιαστικό φορέα. Για την επιλογή και χρήση του αφορισμού δεν χρειάζεται η άδεια και η συγκατάθεση οποιουδήποτε πολιτικού ή άλλου αξιωματούχου, και ιδιαιτέρως εκείνων που δηλώνουν άθεοι και άρα θέτουν εαυτούς εκτός Εκκλησίας. Η ένταξη και η παραμονή στην Εκκλησία εννοείται ότι είναι ελεύθερη και δεν είναι υποχρεωτική για όποιον δεν συμφωνεί με την χριστιανική πίστη. Ο σεβασμός όμως κάθε πίστεως τυγχάνει υποχρεωτικός για όλους και είναι συνταγματικά κατοχυρωμένος.

- Εννοείται ότι ο Μητροπολίτης Κηφισίας δεν αφόρισε τον εκλιπόντα αστροφυσικό Στήβεν Χόκινγκ, αλλά άσκησε κριτική στις απόψεις του.

- Κανένας δεν είναι υπεράνω κριτικής, πόσο μάλλον όταν εκφράζει προσωπικές θέσεις και απόψεις.

 

Παρακάτω αναδημοσιεύουμε την απάντηση που εξέδωσε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κύριλλος που βάζει στη θέση τους τα πράγματα και θέτει ενώπιον των ευθυνών τους, εκείνους που θέλουν να εκμεταλλεύονται τις καταστάσεις προς δημιουργία και καλλιέργεια εντυπώσεων.

«Ο Χόκινγκ υπερασπίστηκε την αθεΐα του - Εμείς υπερασπιζόμαστε την πίστη μας»

Δευτέρα 09 Απρ 2018

Ύστερα από δημοσιεύματα αναφορικά με την εγκύκλιο που εξέδωσε με αφορμή τον εορτασμό της Αναστάσεως του Κυρίου, ο μητροπολίτης Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού Κύριλλος προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

 

«Ο Στίβεν Χόκινγκ υπήρξε ένας λαμπρός επιστήμονας, ο οποίος με τις θεωρίες και τις επιστημονικές του ανακαλύψεις έφερε την ανθρωπότητα πιο κοντά στο να κατανοήσει το άπειρο σύμπαν, που με σοφία δημιούργησε ο Πατέρας και Δημιουργός μας.

Ατυχώς, ο ευφυής αυτός επιστήμονας, που με τόση επιτυχία κατανόησε το δημιούργημα, δεν κατόρθωσε να δει τον Δημιουργό. Ο ίδιος δήλωνε άθεος. Αυτό, όμως, δεν ήταν μια επιστημονική ανακάλυψη, αλλά οι προσωπικές του θέσεις.

Το ότι ο άνθρωπος αυτός δεν κατόρθωσε να "δει" τον Θεό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχει ή πως εμείς δεν τον βλέπουμε. Πλέον ο ίδιος, που ήδη βρίσκεται ενώπιον του Μεγάλου Κριτή, θα έχει διαπιστώσει το λάθος του.

Όπως κάθε καλοπροαίρετος αναγνώστης με ευκολία μπορεί να διαπιστώσει, στην εγκύκλιό μας, με την ευκαιρία της Αναστάσεως του Κυρίου μας, ούτε επιτιθέμεθα, ούτε αφορίζουμε, ούτε αντιπαρατιθέμεθα με τον Χόκινγκ. Αντιθέτως, χρησιμοποιούμε το παράδειγμά του για να υπενθυμίσουμε πως "όσοι σκοτώνουν τον Θεό στον ουρανό, αφήνουν τον άνθρωπο ορφανό στη γη".

Ο Χόκινγκ υπερασπίστηκε την αθεΐα του. Εμείς υπερασπιζόμαστε την πίστη μας. Ήταν δικαίωμά του και είναι δικαίωμά μας. Όλα τα υπόλοιπα είναι υπερβολές και ξεκάθαρες προσπάθειες για τη δημιουργία εντυπώσεων».